Merkbeleving centraal in het ontwerp van de beursstand

Merkbeleving centraal in het ontwerp van de beursstand

Merkbeleving staat centraal in de ontwerpen van een stand. Zeker als je voor de huidige generatie 16 tot 34 jarigen gaat ontwerpen. Zij vinden experiences en belevingen veel belangrijker dan product. Waarom is het ene merk sterk en spreekt het tot de beleving, terwijl het andere merk eigenlijk geen gevoel met zich mee brengt? Dit verschil is de merkbeleving.

Modulairiteit en flexibel zijn de laatste trends

De marketeers van vandaag willen elke keer een goede uitstraling krijgen die voor een specifieke beurs en doelgroep nodig is. Maar daarnaast willen zij niet elke keer een nieuwe stand of systeem aanschaffen. Flexibiliteit is de nieuwste trend.

Een modulaire standof wand kopen of huren is dan de oplossing. Het kan ook gebruikt worden bij open dagen, informatieavonden, relatiedagen of andere evenementen. Beursstands ofpresentatiewanden kunnen naar wens worden uitgebouwd of uitgebreid. Zo tover je jouw presentatiewand om tot complete beursstands. Het gaat hierbij om modules die oneindig met elkaar verbonden kunnen worden en in allerlei vormen gebouwd kunnen worden.

Met herbruikbare en modulaire beursstand oplossingen ben je al bij 3 beursdeelnames veel voordeliger uit. En ze besparen je ook nog eens veel tijd in de voorbereiding en planning. Modulaire stand oplossingen zijn daarbij groen en duurzaam omdat je ze honderden keren kunt gebruiken.

modulaire_beursstands2

Onze tip

Organiseer een “mini-seminar”. Maak van jouw beursstand een klein 'zaaltje' en laat een spreker een kleine presentatie geven (max. 15 minuten) over een bepaalde topic. Plan dit op regelmatige tijdstippen en kondig het aan via Twitter. Door de plaatsen beperkt te houden, lok je heel wat nieuwsgierigen die mee komen volgen. Dit is een leuk alternatief voor online kennisdeling via blogs whitepaper en e-books.

Ruimte om te netwerken

Het is al een tijdje terug te vinden in alle beursonderzoeken, dé drie hoofdredenen om een beurs te bezoeken: 1) kennis, 2) innovatie en 3) netwerken. Op vrijwel alle beurzen worden kennis en aanbod volop gefaciliteerd, maar moet het netwerken plaatsvinden in de gangpaden. Zowel beursorganisatoren als standhouders zullen dit jaar meer gaan inspelen op het ontmoeten en netwerken tijdens beurzen.

Onze tip

Organiseer een Tweetup. Nodig via Twitter bezoekers uit om ook fysiek samen te komen. Natuurlijk is de samenkomst van deze Tweetup op jouw beursstand.

Beurzen en evenementen blijven bestaan!

Beurzen en evenementen zullen nooit verdwijnen. De behoefte om elkaar (live) te ontmoeten zal altijd blijven bestaan. Net als de behoefte om merken en producten te willen ervaren. Juist door de komst van nieuwe media ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Door hier goed op in te spelen zal je volgende event zeker een nog groter succes zijn. Met tablets, apps en andere en tools kan het beursbezoek voor zowel de bezoeker als de standhouder effectiever en efficiënter worden.

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Contacteer ons

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.