Die vraag werd min of meer gesteld in een e-mailing van de beursorganisatie van de PromZ.live. Met titels als “Heb jij ’t lef” en “Je bent toch niet gek” werd er ingehaakt op veel gehoorde geluiden uit de markt.
“Welke idioot gaat er nu op een beurs staan? Er komt toch niemand.” Dat was één van de uitspraken die men hoorde. En toch wil 90% van het publiek van vorig jaar ook nu weer komen. Dat was de uitkomst van een eigen enquete.
Waar…
Categorie archieven: blog
Als je het organiseren van evenementen of deelnemen eraan een onderdeel van je bedrijfs-DNA is dan ben je vast al eens tegen de term aan gelopen.
Het Fieldlab is een gezamenlijk initiatief vanuit de evenementensector, verenigd in het EventPlatform en de Alliantie van Evenementenbouwers en de Overheid.
Het hoofddoel is om de evenementenbranche terug naar het oude normaal te brengen en onderzoekt hoe evenementen op een veilige manier ge…
Interessant voor MKB-ondernemers die op zoek zijn naar nieuwe netwerken en buitenlandse klanten voor je product of dienst.
Wil je exporteren of je verkoopcijfers verhogen? Dan is het interessant om deel te nemen aan een buitenlandse vakbeurs. De RVO helpt hierbij met een bijdrage voor de kosten voor jouw beursdeelname via de regeling SIB.
Waar moet je aan voldoen?
· Je bent een mkb-onderneme…
Er zijn momenteel nog een drietal hoofdthema’s waarmee we ons kunnen wapenen tegen een verdere verspreiding van het Corona virus (ook bekend als COVID-19). Het gaat dan om regelmatig handen wassen, houdt zoveel mogelijk afstand tot elkaar en voel je je ziek, blijf dan liever thuis. M.a.w. neem geen onnodige risico’s.
Welke producten kunnen je daarbij helpen?
Om je collega’s of bezoekers een gelegenheid te geven tot het reinigen van…
Ook bij Expo Display Service staat geen glazen bol waaruit we de toekomst kunnen lezen. Maar wat zijn de verwachtingen als straks de voornaamste maatregelen tegen Corona versoepeld worden?
Op dit moment is er eigenlijk alleen nog maar een groot vraagteken rondom evenementen waar veel mensen mogen samen komen. Bijvoorbeeld een publieke beurs, vakbeurs en festivals of andere grootschalige evenementen. Omdat er nu toch al grote gelegenheden op…
Normaal is een publieke beurs of vakbeurs één van je belangrijkste instrumenten voor face-to-face contact met je klanten. Maar stel dat je met een beperkter marketingbudget moet gaan doen. Ga je dan meer online, of hou je je budget beschikbaar voor live communicatie?Alleen maar online gaan heeft nadelen. Want waar anders kun je je producten laten voelen, zien of horen. Waar anders krijg je een directe en eerlijke feedback op je product of dienst.…
Het zal je niet verbazen dat wij als leverancier van beursstands, presentatiewanden en beursmaterialen heilig geloven in de kracht van vakbeurzen. Hun rol verandert weliswaar en nieuwe producten en diensten leer je tegenwoordig vooral online kennen, maar vakbeurzen zullen nooit verdwijnen. Je komt nergens zo snel in contact met prospect en klanten, krijgt een compleet overzicht van trends en ontwikkelingen en ziet waar concurrenten mee bezig zijn…
Social media hebben de afgelopen jaren internet veroverd. Miljoenen Nederlanders bevinden zich dagelijks op netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn en dit aantal neemt alsmaar toe.
Mensen gebruiken social media niet alleen ter ontspanning, maar ook steeds meer uit zakelijk oogpunt. Zo stellen ze vragen over werkprocessen, vragen ze koopadvies aan gelijkgestemden of ventileren ze hun onvrede over een product of dienst. Dit kun je als be…
Uw stand is uw visitekaartje op een beurs. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw beurstand aansluit bij de doelgroep en daarnaast opvalt tussen de andere stands op de beurs?
In een serie blogs zullen wij je voorzien van de benodigde tips voor de juiste inrichting en aankleding. Lees de eerste, onderstaande tips voor de juiste indruk.
Beleving van het bedrijf
Zorg voor beleving door te kiezen voor een specifiek en duidelijk herkenba…
Of je nu regelmatig op een beurs exposeert of er voor de eerste keer staat: een goede voorbereiding is het halve werk. Idealiter neem je daar uitgebreid de tijd voor en bepaal je vooraf duidelijk je doelgroepen en doelstellingen. Kies daarbij een beursstand die je doelen maximaal ondersteunt, en je legt de basis voor succes.
Wil je nog meer rendement halen uit je beursdeelname, dan zijn je presentatie en communicatieve vaardigheden ontzett…