Hoe portable is portable?
De eerste belangrijke vraag die je moet stellen is: hoe portable is portable? Dit is vooral van belang als je actief bent op internationale markt en te maken krijgt met hoge vervoerskosten. Hoe zwaarder en groter de stand is, hoe meer je moet betalen.
Ook als je lokaal opereert is een kleine portable stand prettig. Op een gegeven moment zit je auto of bus vol en dan is het vervelend als je belangrijke spull…
Categorie archieven: blog
Een van de grootste voordelen van deelname aan een zakenbeurs, is dat je midden in je doelgroep staat. Iedere bezoeker is daarmee een potentiële klant. Of de bezoeker inderdaad geïnteresseerd is in jouw product of dienst merk je pas tijdens een persoonlijk gesprek, maar hoe knoop je dat aan zonder geforceerd over te komen? Deze stappen helpen je erbij.
Zo voer je betere verkoopgesprekken
Stap 1. Maak contact en stel een goede openingsvraag…
Gebruik je de juiste stekkerdoos op je event of beursstand / presentatie?
Als je niet met je handen werkt maar juist veel op kantoor zit dan kan een stekkerdoos jouw leven ook makkerlijker maken. Of het nu achter je bureau is, in een eventhal of tijdens een meeting. Het gebeurt regelmatig dat je verschillende apparaten tegelijkertijd in het stroom wilt hebben of dat je met meerdere apparaten wilt opladen. Meerdere Mac Books of laptops tegelijk o…
Een prachtige beursstand? Check
Interessante producten en diensten? Check
Zin en motivatie? Check
Een weldoordacht plan om strategisch te netwerken? Hmmmm…
Veel beursexposanten zullen dit rijtje in meer of mindere mate herkennen. Voorbereiden voor een beurs is vaak last-minute-werk en dit gaat meestal ten koste van de communicatiestrategie. Dat is zonde, want de juiste contacten opdoen en netwerken is essentieel voor het werven…
De oeroude tegenvraag kun je jezelf ook stellen: wat levert het me op?
Oeroude discussie….
De na- en voordelen van een digitale beursstand
De nadelen t.o.v. een live evenement kennen we. De sfeer en beleving zijn niet te vergelijken. Het type gesprek is anders. Als je iets te tonen hebt gaat dat op een live beurs wel, maar tijdens een virtuele beurs in ieder geval niet fysiek.
Het nadenken over het bouwen van een online beursstand is ook…
Merkbeleving centraal in het ontwerp van de beursstand
Merkbeleving staat centraal in de ontwerpen van een stand. Zeker als je voor de huidige generatie 16 tot 34 jarigen gaat ontwerpen. Zij vinden experiences en belevingen veel belangrijker dan product. Waarom is het ene merk sterk en spreekt het tot de beleving, terwijl het andere merk eigenlijk geen gevoel met zich mee brengt? Dit verschil is de merkbeleving.
Modulairiteit en fle…
In een periode zonder beurzen is het zelf organiseren van een open dag of huisbeurs met je toeleveranciers een prima alternatief. En het is eenvoudiger dan je denkt. Vergt wat organisatie maar het levert goede contacten op met bestaande en nieuwe klanten in een relaxte sfeer.
We mogen nog niet zo heel erg veel maar toch willen we graag met onze doelgroep in contact komen. Dat kan online, maar liefst doen we dat live, face to face. Inmiddels zi…
Wil je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren, dan is een beurs daar zeer geschikt voor. Er bevinden zich veel potentiële klanten op een kleine oppervlakte en ook de (vak)pers is vaak aanwezig. Als je het slim aanpakt levert je lancering een hoop ‘free publicity’ op. Maar dat gaat niet vanzelf.
Je kunt de pers op de hoogte stellen van je nieuwe product of dienst die je lanceert. Een traditionele manier om dit te doen is via een persbe…
Maar ook als ervaren deelnemer aan beurzen is het goed om van tijd tot tijd een overzicht van de beursdeelname kosten te maken. Wat zijn reële kosten voor bijvoorbeeld een beursstand, strandhuur, de inzet van personeel en bijkomende promotie?
Kosten Beursdeelname
De kosten van een beursdeelname zijn afhankelijk van een vele factoren. De meeste bepalende daarin zijn:
Vierkante meterprijs (standhuur) van de beurs – deze variër…
Toen we net te maken hadden met Corona en we vroegen naar toekomstige beursdeelnames zat de schrik er bij velen goed in. “Ik stel mijn collega’s niet aan risico’s bloot” en “de bezoekers komen niet”. Zelfs verwachtte men dat bij een verbeterde situatie het nooit meer zou worden als hoe het was. Termen als “het nieuwe normaal” deden hun intrede.
De realiteit was veranderd en dat zou zo blijven.
Inmiddels leven we maart 2021 en zijn we een ja…