Categorie archieven: blog

Zo voorkom je een slecht beursgesprek

Zo voorkom je een slecht beursgesprek
Heb je een eindelijk een geïnteresseerde in je beursstand… verloopt het gesprek voor geen meter. Het is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Want effectieve gespreksvoering kun je leren. Dit zijn waardevolle tips. Je kent het vast. Het is rustig op de beursvloer en het valt niet mee om bezoekers in je stand te krijgen. Na lang aandringen lukt het dan toch, maar het gesprek verloopt moeizaam. De energie ontbreekt, jullie zitten niet op hetzelfde sp…

Ben jij de zoveelste middelmatige beursexposant?

Weinig dingen zijn zo teleurstellend als een inspiratieloze beurs. Het slaat over op het publiek, het kost je bakken met geld en het is altijd de schuld van de organisatie. Of toch niet? Want misschien ben je onbewust wel de zoveelste middelmatige beursexposant. Excelleren, wie wil dat nou niet? Het probleem is alleen dat niet iedereen de beste kan zijn. Dit geldt zeker bij een beurs waar veel soortgelijke standhouders staan. Doe je precies he…

5 Tips voor meer rendement uit je website

5 Tips voor meer rendement uit je website
Stuur je beursbezoekers door naar je website, dan wil je dat ze een gewenste actie uitvoeren. Met deze praktische conversie-tips vergroot je die kans aanzienlijk. Een vindbare en doelgerichte website is essentieel voor succesvolle beursmarketing. Mensen die meer willen weten over je producten of diensten kun je attenderen op de site. En bezoekers die je nog niet kennen gaan je ongetwijfeld Googelen. Uit nieuwsgierigheid of omdat ze willen weten wa…

Waarom slimme marketeers eventmarketing omarmen

Waarom slimme marketeers eventmarketing omarmen
  Eventmarketing stond altijd te boek als lastig. Die tendens lijkt te zijn gekeerd, want beursmarketing zit weer volop in de lift. Dat blijkt uit onderzoek. Jarenlang stond beurs– en eventmarketing te boek als lastig. Daar zijn verschillende redenen voor. Zo is het moeilijk om exact te bepalen wat een beurs oplevert. Hoe meet je bijvoorbeeld of je naamsbekendheid inderdaad is vergroot? Daar komt bij dat beursmarketing nog wel eens w…

7 slimme beurstips voor 2018

7 smart stock exchange tips for 2018
Het jaar loopt op zijn einde en dat is een mooi moment om vooruit te blikken. Wat kun je in 2018 doen om meer rendement te halen uit je beursdeelname? Dit zijn 7 slimme tips. Marketingtrends komen en gaan. Event- en beursmarketing is al decennia een blijvertje. En dat blijft het ook. Want hoewel steeds meer budget naar online marketing gaat, kan geen website of app het gevoel van persoonlijk contant vervangen. Ook in 2018 blijven ma…

Bepaal een visuele strategie voor je beursdeelname in 5 stappen

Bepaal een visuele strategie voor je beursdeelname in 5 stappen
Waarom is een visuele strategie belangrijk voor beursmarketing? Klanten en prospects werven op een beurs begint met een goed verhaal, voor een duidelijk afgebakende doelgroep. De boodschap bij hen onder de aandacht brengen is al lastig, laat staan de aandacht vasthouden. Beursbezoekers krijgen zoveel prikkels, dat ze zo weer weg zijn. Met visuele informatie trek je sneller de aandacht van geïnteresseerden. Zo zijn onze hersenen inge…

Virtual Reality (VR) Op Een Beurs – Zo Val Je Op

Virtual-Reality-VR-op-een-beurs-–-Zo-val-je-op
De AIDA-formule, ken je hem nog? Hij wordt al decennia volop door marketeers gebruikt en de letters staan voor: Attention Interest Desire Action De AIDA-formule is direct toepasbaar op beursmarketing. Om meer standbezoekers te werven wil je hun aandacht trekken, interesse vergroten, een verlangen creëren en ze uiteindelijk zover krijgen dat ze actie ondernemen. Virtual Reality (VR) kan hierbij helpen. Wat is Virtual Re…

Beursstand Zelf Ontwerpen? Zo Doe je Dat!

Beursstand-zelf-ontwerpen-Zo-doe-je-dat
Sta je binnenkort op een publieks- of vakbeurs, dan kun je een beurstand kopen of huren. Maar er is nog een optie, die vooral voor kleine ondernemers interessant kan zijn: een beursstand zelf ontwerpen. Je bespaart daarmee flink op de kosten voor materiaal en design, en als je het goed doet val je extra op. Waar moet je op letten bij het zelf ontwerpen van een beursstand? We zetten het op een rij.  1. Breng de eisen en voorwaarden voo…

Trend! Promoot je beursdeelname met visuele content

https://expodisplayservice.nl/blog/trend-promoot-je-beursdeelname-met-visuele-content/
Internetters houden niet van lange teksten. Promoot je beursdeelname liever met prikkelende visuele content. Doe je dit niet, dan kost je dit klanten. Een van de redenen om deel te nemen aan een beurs is het vergroten van je naamsbekendheid en zichtbaarheid. Dankzij internet en social media hoeft dit niet beperkt te blijven tot de beursvloer. Via je smartphone ligt de wereld letterlijk aan je voeten. Informatie  in de vorm van afbeeldingen…

5 Nadelen Van Beursdeelname En Hoe Je Ze Ondervangt

5 Nadelen Van Beursdeelname En Hoe Je Ze Ondervangt
Participating in a public or trade fair is very rewarding. Provided you approach it sensibly and limit chance to a minimum. That is easier said than done, because you are probably extremely busy and ’that fair’ just comes along. What should you pay attention to and what disadvantages should you face? We list them. Disadvantage 1. Participating in a trade fair takes a lot of time  Participating in a trade fair takes a lot…

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.