Deelnemen aan een publieks- of vakbeurs vergt een flinke investering. Naast de deelnamekosten heb je een professionele beursstand nodig en kost de voorbereiding en uitvoering veel tijd. Kostbare tijd, die je niet aan je gewone werk kunt besteden.
De investering in een beurs verdien je terug als je voldoende nieuwe klanten werft. Op een beurs kom je laagdrempelig in contact met potentiële klanten, maar volgens Amerikaans onderzoek wordt 80% van…
Categorie archieven: blog
Om contacten te leggen en te onderhouden met deze klanten is deelname aan vakbeurzen in het buitenland voor exporterende bedrijven één van de beste marketinginstrumenten. En in veel gevallen zelfs de start van een succesvolle internationale business.
Voor steeds meer bedrijven verzorgen we dan ook hun beurspresentatie in het buitenland.
Neem je deel aan beurzen in buitenland? Laat ons helpen van je beursdeelname een succes te maken met een…
Een beurs is een perfecte gelegenheid voor marktonderzoek. Als exposant ontmoet je veel klanten en met gerichte vragen leer je hun wensen beter kennen. Het opstellen van een goede vragenlijst is echter moeilijker dan het lijkt. Daarom geven we 7 do´s and don´ts voor het creëren van de perfecte enquête.
Verkopen is een vreemd vak. Je hoeft niet de beste oplossing te hebben, om klanten te werven. Ze moeten wel het gevoél hebben dat jij de beste…
Een publieks- of vakbeurs is de ideale omgeving om snel in contact te komen met potentiële klanten. Waar anders bevinden zich zoveel geïnteresseerden op zo’n kleine oppervlakte? Dat ze er zijn wil echter niet zeggen dat ze bij jou kopen. Althans niet vanzelf.
Een overtuigend en onderscheidend verhaal is de eerste stap voor beurssucces. Een opvallende beursstand, die je doelen en boodschap duidelijk communiceert is eveneens onmi…
Heb ik een doel voor de vakbeurs?
Een succesvolle beurs begint bij het bepalen van je hoofddoel. Wat wil je bereiken op de beurs en met wie wil je in contact komen? Denk hier goed over na en maak je doel meetbaar. Het is bepalend voor de volgende stappen.
Wat is mijn boodschap?
In deze drukke wereld worden we constant geconfronteerd met prikkels. Op een vakbeurs is dit misschien nog wel erger, want iedereen schreeuwt om aandacht. Aandach…
Versterk je deelname aan een beurs met social media. Met deze handige tips combineer je het beste van beide werelden.
Je kunt je als exposant aanmelden voor een publieks- of vakbeurs en hopen dat het een succes wordt. Maar waarom dwing je het geluk niet af? Creëer vooraf aandacht voor je beursdeelname en vergroot de belangstelling en het resultaat. Sociale media helpen je hierbij.
Praktische tips voor het combineren van beurzen en sociale m…
Overigens wordt de (Engelse) term Brand Activation in het Nederlands soms wordt vertaald met “merk activatie”. Omdat ‘Brand Activation” echter inmiddels behoorlijk is ingeburgerd kies ik in deze blog voor de Engelse variant.
Brand Activation – een definitie
Er zijn verschillende Brand Activation definities in omloop. Een veel gebruikte is deze:
Brand Activation is het integreren van beschikbare marketing en communicatie…
Een perswand is een type beurswand of presentatiewand die bedoeld is als achtergrond en aankleding. Voor deze wand worden bijvoorbeeld gesprekken gehouden en interviews gegeven. Ook worden ze gebruikt als decor voor het maken van foto’s.
Op de perswand staan dan het logo/ logo’s van de organisator en/of sponsoren. Omdat er tijdens de gesprekken en interviews foto’s en video’s worden gemaakt komt de perswand vaak in beeld, ook ná de persconfere…
Duitsland biedt met 80 miljoen inwoners en een sterke op export gedreven economie veel kansen voor Nederlandse bedrijven en exposanten. Geen wonder dus dat steeds meer Nederlandse bedrijven in Duitsland deelnemen aan één van de vele vakbeurzen of publieksbeurzen.
De grootste en meest bekende Duitse beurzen zijn:
AA Personenkraftwagen – FrankfurtCeBIT – HannoverBauma – MünchenInternationale Grüne Woche – BerlinAgrit…
Ook al sta je met de mooiste producten en diensten en met de beste stand op een vakbeurs, als je niet in contact komt met de juiste mensen blijft succes uit. Enthousiasme en lichaamstaal zijn daarbij ontzettend belangrijk en dat blijkt ook uit onderzoek.
Als mensen informatie overbrengen gelooft 7% van de luisteraars wat er gezegd wordt, 38% vertrouwt op de intonatie en 55% interpreteert de lichaamstaal. Om je boodschap op een vakbeurs helder…